Gastvliegers

De Aero Club Salland vliegt gedurende het zweefvliegseizoen, van half april tot half september, zeven dagen in de week. Ben je geen lid van de Aero Club Salland, maar wil je toch een kabeltje komen pakken op die mooie thermische dag die je echt niet kunt laten schieten? Dan ben je op een doordeweekse dag van harte welkom op Salland.

De Aero Club Salland stelt de volgende eisen aan gastvliegers:

• Gasten betalen het “losse kabel” tarief
  • Gasten kunnen aantonen lid te zijn van een (Nederlandse) zweefvliegclub
  • Gasten brengen zelf een kist mee
  • Gasten zijn aanwezig op de briefing (09:30u)

Bel de Aero Club Salland de avond voor je langs wilt komen om te bespreken of er voldoende ruimte is. Je bent van harte welkom om de avond voor je komt vliegen al te komen en te overnachten op onze camping.

Frequentie

Wij zijn op vliegdagen bereikbaar op de algemene zweefvliegfrequentie 122.505 met als callsign “Salland Radio”.

Kampen

Wil je voor een langere periode en met meer mensen komen? Met ons dagelijkse vliegbedrijf en goede infrastructuur is ook mogelijk om een kamp te organiseren op ons veld. Neem hier voor contact op, dan regelen wij dit op maat.

Veiligheid

Om de veiligheidsaspecten te borgen binnen de Aero Club Salland beschikt de ACS over een veiligheidsmanagementsysteem (VMS). Het systeem is ontworpen om voortdurend op een gestructureerde manier verbeteringen op het gebied van veiligheid door te voeren. De vereniging heeft hiertoe een veiligheidsmanagementteam aangesteld die het VMS implementeert en onderhoudt. Via de pagina veiligheidsmelding kun je een melding doen.