Sallandse Tweedaagse

De Sallandse Tweedaagse wedstrijd (afgekort S2D) is een landelijke zweefvliegwedstrijd die elk jaar op ons veld wordt georganiseerd. Er doen ongeveer 35 kisten mee met topvliegers uit het hele land. Voor toeschouwers zijn vooral de start en de finishes spectaculair om te zien.

Bij een zweefvliegwedstrijd vliegen alle vliegtuigen (in dezelfde klasse) dezelfde opdracht. Een opdracht kan bv. een route zijn van wel 300 km lang, in de vorm van een driehoek. Degene met de hoogste gemiddelde snelheid krijgt de meeste punten.

Dit jaar vindt de S2D op 22 en 23 juni 2024 plaats. Natuurlijk hebben wij ook dit jaar weer een erg mooie prijzenpot! De kosten voor deelname zijn 65 euro (25,- euro voor ACS leden) per inschrijving. Lierstarts én overnachten op de camping is inbegrepen in de prijs. Inschrijven kan hier. Een overzicht van de inschrijvingen is ook te vinden.

Veiligheid

Uiteraard vinden wij de vliegveiligheid op onze club belangrijk, daarom moet het ook voor onze gasten makkelijk zijn een veiligheidsmelding te kunnen maken. Wil jij iets melden, stuur dan een e-mail naar sms@aeroclubsalland.nl.