Onze club

De Aero Club Salland is met zo’n 160 actieve zweefvliegers een van de grootste en meest actieve zweefvliegclubs in Nederland. Bij onze club genieten leden van hun vrije tijd door samen de vele mogelijkheden binnen onze prachtige sport te benutten. We proberen nieuwe zweefvliegers wegwijs te maken en gevorderden de kans te bieden de sport op hoog niveau uit te voeren, of het nu gaat om lokale vluchten of lange tochten ver van het vliegveld. We streven ernaar dat elk lid optimaal geniet van het zweefvliegen. Met onze motorzwever is het ook mogelijk om op een zeer betaalbare manier te leren motorvliegen en lange vluchten te maken. Het clubgevoel is bij ons van groot belang en we genieten ervan om aan het einde van de dag gezellig na te praten over de mooie vliegavonturen die we samen hebben beleefd.

Van vroeg in het voorjaar tot laat in het najaar kun je ‘op Salland’ op verschillende manieren kennismaken met het zweefvliegen, van simpelweg een keer meevliegen tot het volgen van op maat gemaakte opleidingen, van een dag kennismaken met zweefvliegen tot introductievluchten boven de prachtige omgeving met onze motorzwever.

Opgericht in 1971 kent onze vereniging inmiddels een rijke geschiedenis, waarin de ACS is gegroeid naar de volwassen vereniging die het nu is, met een moderne vloot en goed onderhouden materieel. Naast vliegen kun je ook uitstekend vakantie houden op onze camping. Wil je weten wat zweefvliegen kost? Kijk dan op onze tarieven-pagina. Benieuwd naar het lidmaatschap? Kijk dan hier. Ook voor zweefvliegers buiten de club bied de ACS mogelijkheden. Ieder jaar organiseren wij een tweedaagse wedstrijd voor heel zweefvliegend Nederland en de rest van het jaar staan wij open voor gastvliegers (bel of mail wel even van te voren).