Lidmaatschap

Leden van de Aero Club Salland kunnen ieder weekeinde komen vliegen. Er staan dan drie tweezitters van het type ASK-21 en twee instructeurs van de vereniging klaar om je alles bij te brengen van het zweefvliegen, beginnend met wat mooie bochten, maar al snel met de starts, circuits en landingen. Meer ervaren vliegers kunnen met de bijvoorbeeld de Duo Discus of de LS8 mooie overlandvluchten maken.

Flexibel en goedkoop!

Als lid van de ACS kan je het hele jaar ieder weekeinde komen vliegen tegen een laag tarief. Met je lidmaatschap heb je recht op gratis instructie, kan je zonder extra kosten lange vluchten maken, kan mee op onze vliegkampen in de zomer, ook vaak door-de-weeks komen vliegen als je dat uitkomt, enzovoorts.

Actieve leden houden zweefvliegen betaalbaar

Zweefvliegtuigen, ophaalwagens, lieren, een tractor, een grote hangaar, een goed uitgeruste werkplaats voor de vliegtuigen en een werkplaats voor het rollend materieel: alles bij elkaar is een zweefvliegbedrijf een grote onderneming. Waarom deze sport dan toch betaalbaar kan blijven, ook voor mensen met een heel gemiddeld inkomen? En zelfs voor scholieren? Heel eenvoudig.

Onze instructeurs en zweefvliegtechnici betalen net als alle andere clubleden gewoon contributie en werken onbetaald. Dat geldt ook voor de technici en monteurs die het ‘wagenpark’ en de lieren beheren. Als een clublid zijn of haar professionele deskundigheid kan inzetten voor de vereniging, dan maken we daar natuurlijk gebruik van. Want hun hulp is méér dan welkom; zelfs noodzakelijk om zweefvliegen een betaalbare sport te laten blijven.

Aanmelden

Wil je je aanmelden als lid van de Aero Club Salland dan kan dat natuurlijk! Gebruik het aanmeldingsformulier en stuur dit naar het adres dat aan het einde van het formulier vermeld is. Denk er aan dat je bij het aangaan van het lidmaatschap moet beschikken over een geldige vliegmedische verklaring (ten minste LAPL) voor zweefvliegen en lid moet zijn van de KNVvL afdeling zweefvliegen, mede vanwege de hieraan gekoppelde speciale WA verzekering.