Introductiedag

Voor maar €150,-

Een introvlucht is natuurlijk een hele belevenis. Maar wil je méér weten – hoe gaat dat nou bij zo’n club, wat doe je er de hele dag, wat lopen er voor mensen rond, hoe is de sfeer, is deze hobby wat voor mij – dan kun je tijdens een introductiedag al aardig op de hoogte raken, want je wordt voor één dag opgenomen in onze vereniging.

Beginnen met een weerpraatje

Om 09:30 gaat de vliegdag in de kantine van start met een zogeheten briefing. Een van onze instructeurs neemt dan onder meer de actuele weerssituatie door, aangevuld met tips en praktische aanwijzingen voor die dag. Vervolgens brengen we de vliegtuigen en rollend materieel naar het veld en het vliegbedrijf kan beginnen.

Drie vluchten

In de loop van de introductiedag maak je drie vluchten in een tweezitter met dubbele besturing. Jij zit voorin, de instructeur bestuurt het toestel van achteruit. Met je hand losjes aan de stuurknuppel en je voeten op de pedalen van het richtingsroer kun je ‘meevoelen’ wat de instructeur doet. Bovenin mag je ook zelf al een stuk vliegen. Reken maar dat het een machtig gevoel geeft om zo’n vliegtuig eigenhandig door de lucht te leiden!

Boeiende dag krijgt gezellig slot

Je kunt zelf brood meenemen, maar je kunt ook ’s ochtends in de kantine een lunchpakket bestellen voor het middaguur. Tegen 18:00 uur zit de dag erop. Alle vliegtuigen worden gewassen en gaan weer de hangar in. Daarna kun je naar huis, maar het is natuurlijk ook leuk om samen met de aanwezige leden in de kantine een warme maaltijd te gebruiken en na te praten. Je zult wel merken dat de sterke verhalen aan tafel en even later aan de bar goed los komen!

Ik wil drie keer vliegen!

Lijkt zo’n introductiedag je wel wat? Bel de Aero Club Salland voor een afspraak en zorg dat je op de afgesproken dag vóór 09:30 uur in onze kantine bent. De waardebon voor een introductiedag kun je in de kantine kopen en blijft zelfs een jaar geldig. Ook kan je de waardebon aanschaffen via onze webwinkel. Mocht het weer omslaan en heb je nog niet alle drie vluchten gemaakt, dan kun je ze later alsnog maken. Mocht het die dag pijpenstelen regenen, dan verzetten we gewoon je hele afspraak.

Zie onze pagina met tips om er een onvergetelijke dag van te maken.

Groepen

Groepen zijn voor deze uitdagende kennismaking natuurlijk van harte welkom. Voor groepen kunnen afwijkende speciale afspraken gemaakt worden. Neem contact op met Aero Club Salland voor de mogelijkheden.

Voorwaarden

Check ook onze voorwaarden, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.