Zelf vliegen

Om zelf veilig een zweefvliegtuig te besturen heb je een grondige opleiding nodig. Je begint met een basisopleiding in de tweezitter met een ervaren instructeur die jou de basismanoeuvres en het starten en landen zal leren. Als je dit voldoende beheerst mag je solo ervaring opdoen op een eenzitter. Daarnaast zul je voor je gevorderde opleiding nog vaker met een instructeur vliegen om de fijne kneepjes van het vliegen te leren. In de winter kan je ook de theorieopleiding doen, die benodigd is om je brevet te halen. Gemiddeld duurt de opleiding van je eerste vlucht tot je brevet zo’n twee jaar. Dit is mede afhankelijk van je beschikbaarheid en de hoeveel tijd die je er zelf in wilt steken.

Vind je dit nou teveel van het goede, of zou je het eerst gewoon eens willen proberen? Wij bieden verschillende opties aan.

Introductie vlucht

voor maar €55,-

Heb je nog nooit in een zweefvliegtuig gevlogen, en je altijd al afgevraagd hoe ze zo lang in de lucht kunnen blijven? Dan is een introductievlucht wat je zoekt. Het gehele seizoen kun je bij ons terecht om met één van onze ervaren clubleden mee te vliegen en te ervaren hoe het is om te vliegen zonder motor.

Volledige dag meemaken

voor maar €150,-

Een kennismakingsvlucht is natuurlijk een hele belevenis. Maar wil je méér weten – hoe gaat dat nou bij zo’n club, wat doe je er de hele dag, wat lopen er voor mensen rond, hoe is de sfeer, is deze hobby wat voor mij – dan kun je tijdens een introductiedag al aardig op de hoogte raken, want je wordt voor één dag opgenomen in onze vereniging.

Motorzweven

vanaf €55,-

Wil je liever met onze motorzwever op pad, dan kan dat uiteraard ook. Het grote voordeel van de motorzwever is dat er geen thermiek nodig is en de vlucht gegarandeerd de geboekte tijd duurt. We bieden motorzwevervluchten aan van een kwartier tot maar liefst een heel uur.

Cursus

voor maar €450,-

Bij de Aero Club Salland kan je in je vakantie leren zweefvliegen! Als aspirant-lid kan je dan kennis maken met het zweefvliegen, zonder direct het hele jaar lid te zijn. Je krijgt dan een basisopleiding waarmee je de eerste beginselen van het zweefvliegen onder de knie krijgt. Afhankelijk van je leeftijd, je ‘vlieggevoel’ en het weer kun je aan het eind van de opleiding het zweefvliegtuig grotendeels zelfstandig besturen. Je zult nog niet alleen mogen vliegen, maar je bent al een eind op weg!

Lid worden

Als lid van de ACS kan je het hele jaar ieder weekeinde komen vliegen tegen een laag tarief. Met je lidmaatschap heb je recht op gratis instructie, kan je zonder extra kosten lange vluchten maken, kan mee op onze vliegkampen in de zomer, ook vaak door-de-weeks komen vliegen als je dat uitkomt. Word dus snel lid en maak gebruik van al deze gemakken!

Check ook onze voorwaarden, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.